Günaydın (gazete)

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Günaydın Gazetesi
Günaydın Gazetesi logosu.png
Tür Günlük gazete
Format Orta boy
Sahibi Haldun Simavi (1968-1988)
Asil Nadir (1988-1993)
Bekir Kutmangil (1993-1995)
Mehmet Saruhan (1995-1999)
Yayımcı Web Holding
Genel yayın yönetmeni Rahmi Turan (kurucu)
Kuruluş tarihi 26 Kasım 1968
Siyasi görüşü Türk milliyetçiliği
Muhafazakâr
Dil Türkçe
Son yayım tarihi Ağustos 1999
Genel merkez İstanbul
Kardeş gazeteler Tan

Günaydın, 1968-1999 yılları arasında yayın yapmış İstanbul merkezli bir Türk günlük ulusal gazetesidir.

Tarihçe[değiştir | kaynağı değiştir]

26 Kasım 1968 yılında kardeşi Erol Simavi'nin sahibi olduğu Hürriyet Gazetesi'ndeki ortaklığından ayrılan Haldun Simavi tarafından kurulmuştur. Rahmi Turan'ın genel yayın yönetmenliğini yaptığı gazetenin ilk dönem yazarları arasında Necati Zincirkıran, Mehmet Barlas, Esfender Korkmaz, Hasan Cemal, Can Ataklı, Akgün Tekin, Ruhat Mengi, Bekir Coşkun, Melih Aşık sayılabilir. Günaydın'ın yanı sıra Gün, Saklambaç, Okey, Ayrıntılı Haber adlı gazeteler de aynı grup tarafından yayımlanmıştır. Günaydın gazetesi basında "Günaydın ekolü" olarak bilinen yeni bir tarz yaratmıştır ve bu tarz hâlen Türkiye basınında etkisini göstermektedir.

Günaydın, ideolojik olarak milliyetçi ve muhafazakâr görüşleri benimsedi. Dönemin Başbakan'ı Süleyman Demirel'e karşı yürüttüğü muhalif yayınlarıyla ses getirdi. Web Ofset tekniğiyle renkli olarak yayınlanan gazete, 1 milyon tirajıyla en çok satan gazete unvanını uzun süre elinden bırakmadı. 1988 yılında Tan Gazetesi ile birlikte Asil Nadir tarafından satın alındı. 1991-1999 yılları arasında yayın hayatına Yeni Günaydın adıyla devam etti. 1993 yılında Bekir Kutmangil'e satıldı. Kutmangil'in iki yıl sonra silahlı saldırı sonucu öldürülmesinden sonra gazete, son sahibi olacak Mehmet Saruhan tarafından satın alındı. Ancak gazetenin 1998 yılında kupon dolandırıcılığı ile suçlanmasından bir yıl sonra Ağustos 1999'da gazete kapanmak zorunda kaldı.

Günümüz[değiştir | kaynağı değiştir]

Günaydın Gazetesi günümüzde Sabah Gazetesinin yanında bir ek olarak verilmektedir.

Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]