Dyskusja wikipedysty:Kerim44

Archiwum dyskusji: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25

No, OK, obie formy sa zrozumiale rownorzedne: Od 1 marca do operacji włączył się 1 FB. 3 Armia Uderzeniowa, wspierana 1 Armię Pancerną, nacierała w okolicach Recza... - dodac "przez" albo zmienic na "Armię", ten sam efekt.

7 pac (1920?)[edytuj kod]

Dlatego, że podana informacja jest błędna.
Żadan z ośmiu dowódców pac nie został wyznaczony na stanowisko 1 września 1919.
Dekretem z 1 września 1919 każdy z nich został mianowany dowódcą pac ale z podaniem konkretnej daty.
Płk Aleksandrowicz z dniem 18 maja 1919.
Dca 1 pac z dniem 29 maja 1919.
Dca 2 pac z dniem 21 maja 1919.
Dca 3 pac z dniem 7 stycznia 1919.
Dca 4 pac z dniem 28 maja 1919.
Dca 5 pac z dniem 30 maja 1919.
Dca 6 pac z dniem 30 maja 1919.
Dca 10 pac z dniem 28 maja 1919. grzes1966 (dyskusja) 22:12, 28 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]
To, że informacja ma źródło (2 stopnia) nie oznacza, że jest wolna od błędów w stosunku do żródła 1 stopnia, w tym konkretnym przypadku Dz. Rozk. Wojsk. Nr 91 z 2 października 1919, poz. 3356.
Bateria Zapasowa 7 pac nie była pododdziałem 7 pac ale samodzielnym oddziałem podległym dowódcy OGen. Kielce. --grzes1966 (dyskusja) 23:07, 28 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]
Płk Aleksandrowicz dowodził pułkiem od 18 maja, czy od 1 września 1919? Pytanie retoryczne. --grzes1966 (dyskusja) 06:09, 29 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]

Przypominamy: zagłosuj w wyborach do Rady Powierniczej Wikimedia Foundation 2021[edytuj kod]

Otrzymujesz niniejszą wiadomość, gdyż masz prawo głosować w wyborach do Rady Powierniczej WMF w tym roku. Wybory rozpoczęły się 18 sierpnia 2021 i potrwają do końca miesiąca.

Wikimedia Foundation (WMF) odpowiada za projekty takie, jak Wikipedia, zaś na jej czele stoi Rada Powiernicza. Jest to ciało decyzyjne WMF. Więcej o Radzie przeczytać możesz tutaj.

W tym roku, społeczności ruchu Wikimedia wybierają czterech swoich przedstawicieli w Radzie. O miejsca w Radzie ubiega się 19 kandydatów z całego świata. Więcej o kandydatach przeczytać możesz pod tym adresem.

Do głosowania uprawnionych jest prawie 70 tysięcy użytkowników, w tym Ty! Głosowanie potrwa do godziny 23:59 (UTC), 31 sierpnia 2021. Zagłosuj przez link na meta.

Jeśli oddałeś/-aś już głos, dziękujemy i prosimy o zignorowanie tej wiadomości. Można głosować raz, niezależnie od liczby posiadanych kont.

Więcej informacji o wyborach

dostarczone zgodnie z informacją podaną na Tablicy ogłoszeń (Specjalna:Diff/64157534) przez mastibot <dyskusja> 23:38, 28 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]

Strzelcy kaniowscy[edytuj kod]

Czerwone linki – linki wewnętrzne, które kierują do stron, które jeszcze nie zostały napisane. Wyglądają one tak Hermod (dyskusja) 20:47, 29 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]

Garnizony Armii Radzieckiej na terytorium Polski[edytuj kod]

BasileusAutokratorPL (dyskusja) 22:47, 29 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]

Bitwa pod Lenino[edytuj kod]

Dzięki. Popik (dyskusja) 13:26, 31 sie 2021 (CEST)[odpowiedz]

Komisariat Straży Celnej „Jabłonica” i Komisariat Straży Granicznej „Worochta”[edytuj kod]

Mapa konturowa obwodu iwanofrankiwskiego
Geographylogo.svg
Położenie na mapie obwodu iwanofrankiwskiego

Cześć, piszę do ciebie jako do autora artykułu (serii artykułów, zdaje się). W środku mowa, że komisariat zabezpieczał w latach 1921–1928 granicę polsko-rumuńską. I albo czegoś nie rozumiem, albo coś tam jednak jest źle. Siedziba, według infoboksu, miała się znajdować w Jabłonicy (Яблуниця) koło Jaremcza. Ta Jabłonica położona jest tuż obok grzbietu Karpat, ale w tym okresie nie przebiegała tam granica polsko-rumuńska, tylko polsko-czechosłowacka. Do trójstyku z Rumunią jest w linii prostej 38 km. Z kolei dalej w tresci jako siedzibę komendy wskazana jest Jabłunycia (też Яблуниця), która nie ma polskiej nazwy, bo nigdy nie była w Polsce - jest położona w obecnym obwodzie czerniowieckim, a w okresie międzywojennym to była rumuńska Bukowina. O tym bronieniu granicy z Rumunią mowa i w hasłach Placówka Straży Celnej „Jabłonica I”, II III, i Placówka Straży Granicznej I linii „Howerla”, i „Ardzeluza”, i „Polanica”, i Inspektorat Straży Celnej „Worochta”. Ja się na tym zupełnie nie znam, ale czy tu nie powinna być wpisana Czechosłowacja? W innych pokrewnych hasłach jest. Aʀvєꝺuι + 22:47, 5 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Właśnie nie znam się, wojskowością się nie zajmuję i nie mam żadnego dostępu do literatury. Mam rozumieć, że wszystko to powinna być Czechosłowacja? I Jabłonica (rada miejska Jaremcze) zamiast Jabłunycia? Wolałbym nie robić edycji tylko na podstawie moich domysłów. Aʀvєꝺuι + 08:33, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Jabłonica (rada miejska Jaremcze) to dawniej siedziba gminy Jabłonica w powiecie nadwórniańskim, w 1934 scalonej z gminą Tatarów. Jabłonica (rejon wierchowiński) to dawniej miejscowość w gminie Hryniawa w powiecie kosowskim. Jabłunycia w obwodzie czerniowieckim to miejscowość leżąca bezpośrednio naprzeciw poprzedniej, za Białym Czeremoszem, którym wówczas przebiegała granica polsko-rumuńska. W międzywojniu nosiła nazwę Iablonița i leżała w okręgu Radowce (judetul Rădăuți). I w haśle o tej ostatniej miejscowości jest informacja o stacjonowaniu jednostki zlokalizowanej faktycznie chyba w tej pierwszej. Swoją drogą współrzędne w infoboksach też są popieprzone dla tych dwóch ostatnich miejscowości. Aʀvєꝺuι + 13:10, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
W porządku, mam wrażenie, że została jeszcze kategoria Kategoria:Placówki Straży Granicznej I linii rozmieszczone na granicy polsko-rumuńskiej pododawana do haseł – do odpięcia albo zamiany na właściwą. Tam gdzie powinna być właściwa Jabłonica, podlinkowałem tę co trzeba. Przy okazji moją uwagę zwróciła Ardzeluza - która w infoboksie ma podaną siedzibę [[Worochta|Ardzeluza]]. I jak zacząłem sprawdzać, to wychodzi mi na to, że miejscowość na wszystkich dostępnych mapach ([1], w przybliżeniu ówczesne współrzędne 85N 95E) – osada z leśniczówką – nazywa się Ardżeluża (obecnie pensjonaat Аргілуша, Arhiłusza). Masz dostęp do jakichś materiałów źródłowych dla potwierdzenia tę nazwę, pod którą obecnie jest artykuł? Aʀvєꝺuι + 19:49, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Moim zdaniem w Jabłonicy nr 2, czyli Jabłonica (rejon wierchowiński). Pozostałe jednostki są z „jedynki” na granicy z Czechosłowacją, a „trójka” była tuż obok, ale już w Rumunii. Tytuł wątku ma akurat najmniejsze znaczenie, ale jak uważasz ;) Aʀvєꝺuι + 21:21, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Przeczytaj raz jeszcze, co napisałem. Ta placówka, o której teraz piszesz jest moim zdaniem z dwójki (granica z Rumunią), pozostałe z jedynki (granica z Czechosłowacją), trójka nie była w Polsce. Aʀvєꝺuι + 22:06, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Ja numerowałem miejscowości o nazwie Jabłonica, jak wyżej, nie placówki Straży. Dodałem „Jabłonicę numer dwa”. Nastomiast z mapki wynika, że nie była ona pomiędzy Fereskulą a Polankami, tylko na południe od nich obu, zaś na północ od Hryniawy. Aʀvєꝺuι + 23:01, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
To zostaje jeszcze tylko kwestia Ardzeluzy/Ardżeluży, zwłaszcza w kontekście tego, że jak widzę była jeszcze zupełnie inna Andzeluza… o ile to jest inna placówka. Bo w haśle Ardzeluza jest w treści mowa o Andzeluzie, a dodatkowo na mapce Komisariatu Worochta w miejscu osady Ardżeluża jest zaznaczona Andzeluza. Andzeluza, która ponoć miała być w komisariacie Żabie, a która w infoboksie ma podaną siedzibę [[Worochta|Andzeluza]]. Aʀvєꝺuι + 23:43, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Chodziło mi raczej o to, czy na pewno były dwie różne placówki: Andzeluza i Ardzeluza. Bo na mapach widzę tylko Ardżelużę koło Worochty (leśniczówka i potok). Nie znam się, nigdy nie byłem na miejscu, ale fonetyczny zapis języka rumuńskiego, jak np. Ardżesz = Argeș, zdaje się być w miarę logiczny, a innego na mapie ani z 1922, ani z 1933, ani 1942 (ani tu) nie widzę. Ż jest też na mapie, o której wspominałem poprzednio, na którą naniesiono placówki Komisariatu Worochta. Tyle że tam, jak wspominałem, w miejscu opisanym na mapie jako Ardżeluża naniesiono Andzeluzę. Dlatego pytałem, czy możesz się upewnić, że coś tu przez przypadek się nie pomieszało. Np. że to jest jedna i ta sama placówka podlegajaca w różnych okresach pod różne komisariaty. Google poza mirrorami Wikipedii (w szczególności z tym feralnym wpisem Andzeluzy w haśle o Ardzeluzie) nie daje żadnych wyników. Aʀvєꝺuι + 08:30, 7 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Cieszę się, że coś się udało wyjaśnić, natomiast delikatnie napomknę, że mamy w tej chwili trzy artykuły: Placówka Straży Granicznej I linii „Ardzeluza”, Placówka Straży Granicznej II linii „Ardzeluza” i Placówka Straży Granicznej II linii „Andzeluza”. Aʀvєꝺuι + 23:07, 7 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Tam chyba nawet jest Ardziałuża. Natomiast na pewno to jest ta sama osada (bo chyba nie miejscowość). Lokalizacja bez wątpienia ta sama. A żeby kolega dostał powiadomienie, to trzeba go „podpingować” przez {{re}} albo {{ping}}. Aʀvєꝺuι + 23:24, 7 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Jak wpiszesz sobie w maps.google.com "Worochta" to ci pokaże, że w granice „osiedla typu miejskiego” wchodzą jeszcze cztery (?) eksklawy, w tym jedna w pobliżu naszej placówki na A. Natomiast czy to daleko? 7 km od stacji kolejowej w Worochcie. Aʀvєꝺuι + 23:59, 7 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Re: Garnizony Armii Radzieckiej na terytorium Polski[edytuj kod]

Werdykt brzmi: "Nie osiągnięto konsensusu", czyli zgłoszenie nie było bezzasadne – co zresztą sam przyznałeś. Hasła do Poczekalni zgłasza się albo ze względu na brak encyklopedyczności, albo ze względu na niewłaściwą formę. W tym pierwszym przypadku zły artykuł się usuwa, w drugim jest wybór – usunąć albo poprawić (kiedyś chyba był osobny stolik do tego). Nie widzę nic nagannego w traktowaniu zgłoszenia do Poczekalni jako rozpaczliwego wołania o poprawę hasła, jeśli nie jest się w stanie od razu samemu tego zrobić, a problem jest naprawdę palący; tak właśnie ja to postrzegam. Oczywiście Ty masz prawo mieć inne zdanie. A ostrzeżenie o możliwych bzdurach jak wisiało w haśle, tak dalej wisi. BasileusAutokratorPL (dyskusja) 18:48, 6 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Podziękowanie - Kontruderzenie znad Wieprza[edytuj kod]

W imieniu zespołu wikipedystów opiekujących się rubryką, Aramil Feraxa (Napisz do mnie!) 05:18, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Odp:Anulowanie[edytuj kod]

Odp:Anulowanie

Nie kwestionuję że jest zbędny (tego rodzaju zbędnych szablonów, haseł jest zdecydowana większość w DNU), ale mamy pewne zasady kiedy i co można zaekować. W tym przypadku ewidentnie był to błąd. A na to że Cię drażni anulowanie to już nie mogę nic poradzić, wykonałem tylko czynność której nie mogłem niewykonać. Jckowal piszże 22:27, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Otwórz stronę Preferencje wybierz Gadżety i tam zaznacz okienko przy Przycisk Zgłoś do usunięcia na pasku bocznym, wyświetlający formularz ułatwiający zgłaszanie stron do Poczekalni. i na dole Zapisz. Wtedy na pasku bocznym będziesz miał Zgłoś do usunięcia z którego się zgłasza hasła bardzo prosto, wszystko robi za nas automat. Jak sobie włączysz to narzędzie to przyda Ci się na przyszłość. Pozdrawiam. Jckowal piszże 22:46, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Po to jest DNU aby inni to zobaczyli, ocenili, czy to może trzeba zintegrować, czy może połączyć historie itp. itd. Ja wiem co mogę usunąć ekiem a czego nie. Jckowal piszże 22:55, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Kieruję się tym co mamy zapisane w zasadach ekspresowego kasowania. Koniecznie należy przeczytać całość. Jckowal piszże 23:07, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Piszesz: to Twoje zmartwienie. Otóż jest to zarazem i moje i Twoje zmartwienie. A moje głównie będzie wtedy, kiedy szablony trafią do DNU i będę musiał podjąć decyzję o usunięciu lub innej czynności. Teraz ruch powinien należeć w pierwszej kolejności do Ciebie. Wytłumaczyłem Ci że ek był błędny, podałem Ci instrukcję jak należy zgłaszać do DNU, więc co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić? Jckowal piszże 23:41, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Na prostej drodze też są znaki, ograniczenia, zakazy, przepisy. Ja Ci tylko tłumaczę, że takich szablonów się nie ekuje tylko zgłasza do DNU. Co tu jest niejasnego? Też uważam, że potencjalnie te szablony są do usunięcia, ale nie oznacza to, że można to zrobić w trybie eka. Zgłoś do DNU, uzasadnij i poczekamy co na to inni użytkownicy. Mamy jasne procedury i nie będziemy ich omijać. Jckowal piszże 23:54, 12 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Jesteś, jak to się mówi, stary wyga na Wikipedii, dlatego dziwi mnie Twoje podejście tak do mnie, jako administratora, jak i do tematu ekspresowego usuwania. Nie jestem w stanie zrozumieć, że nie miałeś do tej pory do czynienia z zasadami, zarówno ekowania, jak i Poczekalni. Nie rozumiem też, dlaczego wycofanie przeze mnie Twoich edycji określasz autorytatywnym skasowaniem bez konsultacji. Z mojej strony były to działania tylko i wyłącznie czysto techniczne i standardowe. Po prostu, oczywiste eki się usuwa, a błędne wycofuje. Czy chcesz, abym jako administrator postępował niezgodnie z zasadami i procedurami? Jckowal piszże 00:23, 13 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
Dodałem obydwa szablony do Poczekalni technicznej. Jeśli chcesz coś tam napisać to się nie wahaj. Jckowal piszże 18:42, 13 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Siwicki[edytuj kod]

Nie ma żadnych oficjalnie obowiązujących systemów. Często stosuje się alfabetyczny, ale także wg jakiejś ważności (chociaż to trudno zwykle uszeregować) czy wg jakichś grup. Tu alfabetyczny jako żywo nie był, więc przesunąłem jedną kat. w bardziej pasujące miejsce. Pawmak (dyskusja) 22:26, 21 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Też mi się tak wydaje, ale nie wszyscy tak uważają i wiele lat temu sprzątanie kodu przestało porządkować alfabetycznie kategorie. Tu trzeba by było specjalnie poustawiać wszystkie kat. alfabetycznie, a jeśli nie, no to właściwe było przesunięcie gdzieś tej kategorii z ewidentnie niewłaściwego w tym układzie miejsca. Pawmak (dyskusja) 22:33, 21 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]
HotCat nie oznacza automatycznego dodania kategorii na końcu. Wystarczy w polu edycji przenieść kategorię na właściwe miejsce - przynajmniej jeśli układ jest alfabetyczny. Pawmak (dyskusja) 22:58, 21 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]

Grigorij Kotowski[edytuj kod]

Zmieniłem zdjęcia, żeby nie powtarzać oficjalnych portretów. Popik (dyskusja) 15:00, 22 wrz 2021 (CEST)[odpowiedz]